امروز: 24 اردیبهشت 1403 ساعت: 21:35

مدیرعامل فولاد شادگان در گفتگو با جهان فولاد خبر داد:

طرح های توسعه و اشتغال زا در برنامه های آینده فولاد شادگان

به گزارش جهان فولاد مهندس کهزاد مدیرعامل شرکت فولاد شادگان در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی  بومی سازی قطعات ، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد اهواز در گفتگو با جهان فولاد گفت :فولاد شادگان جزو ۸ طرح استانی دولت بود که در شهرستان شادگان در سال ۸۱ کلنگ زنی شده و هدف آن تولید ۸۰۰ هزار تن بیلت و ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی بوده است.

وی افزود : واحد احیا این شرکت در سال ۹۶ به بهره برداری رسیده و خوشبختانه در سال گذشته از ظرفیت اسمی عبور کرد و ۸۰۷ هزار تن تولید آهن اسفنجی داشته است و با محدودیت هایی که وجود داشت حدود ۴۰ هزار تن تولید را از دست دادیم.

مهندس کهزاد همچنین در خصوص واحد فولاد سازی این شرکت گفت : واحد فولاد سازی ما در دست احداث است که حدود ۸۰ درصد پیشرفت کار داشته و امیدواریم در سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان در خصوص موانع پیش روی تولید در این شرکت گفت : چالش اصلی شرکت های فولادی در کشور محدودیت های انرژی است‌.که ما در تابستان با محدودیت های برق و در زمستان با محدودیت های گاز و برق روبرو هستیم.برای محدودیت های برق بین وزارت نیرو و صمت تفاهمنامه ای امضا شد که صنعت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه برای رفع چالش بی برقی احداث بکند و شرکت ها بزرگ نیز آستین بالا زده اند تا این مشکل را برطرف کنند.

وی در مورد مشکل محدودیت های گازی افزود:در بحث گاز  شرکتها کاری از دستشان بر نمی آید و نمیتوانند این مشکل را حل کنند و بحث منابع گازی در انحصار دولت است که باید دولت راهکاری اساسی برای رفع این مشکل بکند ،چرا که اگر این مشکل برطرف نشود میتواند صنعت فولاد را که یک صنعت اشتغال زا در کشور است را با خطر روبرو کند.

مهندس کهزاد با اشاره به اینکه دیگر مشکل اساسی صنایع فولادی نبود مواد اولیه یا سنگ آهن است گفت : یکی از دلایل آن این است که شرکتهای معدنی اخیرا به سمت فولاد سازی رفته اند و سنگ آهن را برای شرکتهای زیرمجموعه خود استفاده میکنند‌ و فولاد سازها را به این فراست انداخته که آنها به سمت معدن بروند.

مهندس کهزاد به طرح های توسعه این شرکت اشاره کرد و افزود : خوشبختانه فولاد شادگان طرح های توسعه ای زیادی را در مرحله برنامه ریزی و اجرا دارد که از آن جمله میتوان به احداث کارخانه ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تن اسلب عریض اشاره کرد که قرار داد آن با شرکت دنیلی بسته شده و ساخت تجهیزات آن بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم در ابتدای سال آینده شروع بکار کنیم.

وی دیگر طرح های توسعه این شرکت را شامل افزایش ظرفیت تولید احیا از ۸۰۰ هزار تن تا ۱ میلیون تن  ، احداث کارخانه احیای ۲ ، ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی ، واحد آهک سازی و توسعه واحدهای بریکت سازی و ساخت شهرک مسکونی این شرکت را نیز برنامه ریزی کرده ایم.

گزارش از مهدی قمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار