امروز: 21 اردیبهشت 1403 ساعت: 14:28

۲ گانه رونق و رکود در محصولات پلیمری و فولادی+کلیپ مصاحبه

به گفته علیجانی کارشناس بازار سرمایه با توجه به این که از هفته جاری قیمت پایه شمش فولاد در بورس کالا تغییر خواهد کرد، بازارساز هم در هفته گذشته موافق کاهش بیشتر قیمت شمش نبود.

به گزارش  جهان فولاد  این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، در هفته گذشته معاملات بورس کالا با ۲ گانه رونق و رکود در محصولات پلیمری و فولادی همراه بود.

مهدیه علیجانی در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: محصولات زنجیره فولاد همچنان در رکود به سر می‌برند.

با وجود این که کاهش قیمت شمش به کمترین میزان از ابتدای سال جاری تجربه شد اما مشکلاتی که از منظر تامین نقدینگی برای واحدهای نوردکاران و نبود تقاضای سرمایه‌ای و مصرفی برای محصولات نهایی وجود داشت همگی باعث کاهش تقاضا در این رینگ و به تبع آن کاهش حجم معاملات شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که از هفته جاری قیمت پایه شمش فولاد در بورس کالا تغییر خواهد کرد، بازارساز هم در هفته گذشته موافق کاهش بیشتر قیمت شمش نبود.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: نسبت آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره به ترتیب حوالی ۶۳ درصد، ۲۵ درصد و ۱۸.۷ درصد شمش فخوز مورد معامله قرار گرفتند.

علیجانی بیان کرد: بر خلاف معاملات فولادی‌ها، داد و ستد محصولات رینگ پلیمر با رونق همراه بود. در هفته گذشته ۱۰۳ هزار تن عرضه انواع محصولات پلیمر به ثبت رسید و در نهایت ۹۶ هزار تن معادل ۹۳ درصد از میزان عرضه، معاملات صورت گرفت.

در برنامه امروز بورسان، مجید هوشمند مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات بورس کالا را ارزیابی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار