امروز: 21 اردیبهشت 1403 ساعت: 06:52

بهم‌ریختگی توازن زنجیره فولاد با کاهش قیمت‌های جهانی 

کارشناس ارشد بازارهای جهانی گفت: در حال حاضر، شاهد هستیم که قیمت کالای فولادی در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده و با این روند، توازن زنجیره از بین می‌رود. 

کارشناس ارشد بازارهای جهانی گفت: در حال حاضر، شاهد هستیم که قیمت کالای فولادی در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده و با این روند، توازن زنجیره از بین می‌رود. کیوان جعفری طهرانی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه در حوزه صادرات فولاد علی‌رغم افزایش حجم محصولات و مقدار مواد اولیه استفاده شده، ارزش صادرات کاهش داشته‌، بیان کرد: رابطه وزنی و عددی محصولات به وضعیت کالای مورد نظر در بازار جهانی باز می‌گردد. در حال حاضر، شاهد هستیم که قیمت کالای فولادی در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده و با این روند، توازن زنجیره از بین می‌رود. در این راستا، رابطه وزن با میزان ارزش دلاری تغییر می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، پیش بینی بازار جهانی سخت بوده و همه چیز به وضعیت اقتصادی چین، عدم وقوع جنگ در منطقه و حتی احتمال کم وقوع جنگ تایوان مربوط می‌شود. از طرفی، پیش بینی می‌‎شود کاهش قیمت‌های فولادی در بازار جهانی تا ماه آینده ادامه داشته باشد.

کارشناس ارشد بازارهای جهانی تصریح کرد: بنابراین براساس تمام این موارد، در صورتی که در منطقه و آسیا وضعیت آرامی وجود داشته باشد، طبیعتاً بازار کامودیتی‌ها بهبود پیدا خواهد کرد و همین اتفاق در بازار فولادی‌ها نیز تأثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

جعفری طهرانی با اشاره به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس، مبنی بر اینکه دیگر قیمت تمام شده ساخت مسکن قابل پیش‌بینی نیست، اظهار داشت: امروزه می‌توان گفت در حوزه ساختمان، حداقل ۳۰۰ صنعت مختلف دخیل هستند و قیمت همین محصولات داخلی و یا وارداتی، بر مبنای نرخ ارز تعیین می‌شود. در حال حاضر، با توجه به شرایط فعلی، افزایش نرخ ارز بر قیمت تمام شده ساخت و ساز تأثیر گذاشته و در نهایت افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار