امروز: 31 اردیبهشت 1403 ساعت: 22:10

رضا طاهری، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:

در آینده علاوه بر تامین مواد اولیه شرکت، امکان تامین آهن اسفنجی مورد نیاز سایر کارخانه‌های فولادی را خواهیم داشت

شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران برند مطرح ایرانی در بازار جهانی فولاد است و با این‌که محدودیت‌های انرژی باعث از دست رفتن بیش از ۱.۵ میلیون تن تولید این شرکت در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شد اما این شرکت در مجموع در این دوره، موفق به فروش بیش از ۱۱.۹ میلیون تن از محصولات مجموعه شد که حدود ۴.۸ میلیون تن آن به کشورهای دیگر صادر شد.

فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ موفق به صادرات حدود ۱.۳ میلیون تنی شد که نزدیک به ۱ میلیون تن آن به صورت مستقیم و توسط خود این شرکت صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ هزار تن آن نیز از طریق فروش محصولات در رینگ صادراتی بورس کالا، انجام پذیرفت.

طاهری، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان در خصوص فعالیت شرکت توضیح داد: شرکت فولاد خوزستان با ظرفیت تولید حدود ۴ میلیون تن اسلب، بلوم و بیلت دومین تولیدکننده فولاد کشور محسوب می‌شود و از مزیت‌های ویژه‌ای در زمینه دسترسی به شبکه راه‌آهن، جاده‌ها و سیستم ریلی برخوردار است و همچنین طی چند سال گذشته طرح‌های توسعه‌ای متعدد را در دستور کار قرار داده است تا بتواند چشم‌انداز 1410 خود مبنی بر تولید 13.6 میلیون تن محصول را محقق سازد.

به گفته طاهری یکی از مهم‌ترین طرح‌های این شرکت پروژه زمزم 3 است که با ظرفیت تولید سالانه حدود دو میلیون تن آهن‌اسفنجی در اسفند ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید. با توجه به دستیابی به ظرفیت تولید دو میلیون تن در سال در واحد زمزم۳ که اخیرا به ظرفیت اسمی رسیده است، این شرکت صادرات آهن اسفنجی را در آینده نزدیک در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های شرکت در سال‌های آتی نه تنها مواد اولیه مورد نیاز خود را تولید خواهیم کرد بلکه امکان تامین آهن اسفنجی مورد نیاز سایر کارخانه‌های فولادی را هم خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: صادرات فولاد خوزستان صرفا محدود به محصولات زنجیره فولاد نیست و این شرکت از سال گذشته قدم‌های خوبی را برای صادرات خدمات فنی و مهندسی برداشته و کشورهای هدف آمریکای جنوبی، آفریقا و حوزه خلیج فارس بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار