امروز: 9 اردیبهشت 1403 ساعت: 08:43

ساخت نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی برق تا دو ماه آینده+فیلم

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: از حدود ۱۵ ماه پیش، عملیات احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاوات سیکل ترکیبی این شرکت آغاز شده است و تا اوایل تابستان حدود ۶۰۰ مگاوات برق جدید به شبکه خواهد آورد.

به گزارش جهان فولاد محمد یاسر طیب نیا مدیر عامل فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که، در سال گذشته محدودیت برق صنایع، بر میزان تولید در صنعت فولاد چه تاثیری داشت؟ افزود: سال گذشته در حوزه برق و گاز، صنایع فولادی محدودیت انرژی داشتند و محدودیت‌ها در حوزه گاز، بیش از سنوات قبل بود.
وی گفت: با برنامه ریزی‌هایی که در سال گذشته صورت گرفت، جزو محدود مجموعه‌هایی بودیم که علی رغم کاهش تحویل برق و گاز در طول ۳ ماه، باز هم توانستیم از صد درصد ظرفیت در کل سال بهره برداری کنیم.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: با مدیریت مصرف برق در ساعات پیک روز توانستیم، خسارات ناشی از قطعی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم و امسال هم محدودیت‌ها شروع شده، ولی امیدواریم با مدیریت بهتر خسارات ناشی از این موضوع را به حداقل برسانیم.

طیب نیا با بیان اینکه ۱۰۰ مگاوات برق از نیروگاه بادی هم در منطقه خاف، در دست احداث داریم گفت: با بهره برداری از این دو نیروگاه، از تولید حدود ۲.۵ میلیون تن کربن دی اکسید در سال جلوگیری می‌شود و با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، طی یک الی دو سال آینده نه تنها قطعی برق نخواهیم داشت بلکه به شبکه هم برق خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار