امروز: 9 اردیبهشت 1403 ساعت: 08:46

نماینده مردم در مجلس: معادن ۶۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه سوخت دریافت می کند

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه سوخت به واحدهای معدنی در سطح کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش جهان فولاد به نقل از ایرنا، پرویز اوسطی عصر چهارشنبه در هفدهمین جلسه شورای معادن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: با وجود دریافت این میزان یارانه سوخت به این واحدها در سال ۴۰۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی پرداخت می‌کنند.

وی بر رعایت قوانین حوزه معدن تاکید کرد و افزود: باید براساس چارچوب قانون های موجود باید از فعالان حوزه معدن حمایت شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون مصوب شده وصول یک درصد از فروش معادن توسط شورای معادن متناسب با شرایط استان انجام شود.

اوسطی با بیان اینکه وصول حقوق مربوط به معادن با کار کارشناسی انجام شود، بیان کرد: حق استان کردستان در حقوق دولتی معادن تضعیف و حق منابع طبیعی و محیط زیست تاکنون بازگردانده نشده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه یکی از دغدغه های استان را وصول حقوق دولتی خواند و اظهار کرد: وزارت صمت باید برای وصول یک درصد حاصل از فروش معادن جدیت داشته باشد.

بهزاد رحیمی با اشاره به اینکه وزارت صمت در این رابطه باید جدیت داشته باشد، اضافه کرد: درخواست اعمال ماده ۲۳۴ را برای وزیر صمت در خصوص عدم اجرای این بند قانونی را داده ایم و باید وزیر مربوطه در این زمینه پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار